30 Mart 2013 Cumartesi

Zülfü Livaneli-Edebiyat Mutluluktur

                                                   
Aylar sonra yine birlkiteyiz saygıdeğer sayfam . Niye geri dödüğümü merak ediyorsundur ,hemen anlatayım 
Daha öncede söylemiştim sana -artık deftere yazmak istiyorum yazılarımı diye ama bir şeyi unutttuğum doğru benim. oda 'yazımın berbat olduğu ve benim dahil pek çok kişinin okuyamadığı' aslında yavaş yazsam çok sorun olmuyor ama yavaş konuşmak ve yazmak adetim değil.Neyse buna sen sevindin defterim üzüldü.Blogumu da özledim ayrıca takip ettiğim insaların yazılarını okudum bugün bolca.
    Konuyu daha fazla uzatmadan kitabıma geçmeliyim artık. 12.122012de(yani doğum günümde) okumaya başladığım bir kitaptı kendisi. Nu konudada unutmayacağım bir kitaptı kendisi aslında bu kitabı okuma nedenim Zülfü livaneliyi sevmek ve böylece serenadı okuyabilmekti.Neden Zülfü Livaneliyi sevmiyorsun derseniz inanın şu an yanıt veremem ama bazı kişileri sevmiyor işte insan.Ama sevdimmi dersen evet sevdim hatta çok sevdim..Neden zülfü livaneliyi sevmek istedin diye soracaksan da cevabım basit arkadaşım serenadı okumamı istiyordu bende sevmediğimi söyledim.Sonra önce edebiyat mululuktur kitabını daha sonra serenadı verdi bana.
    Kitabın ismi gerçekten benim için tamamiyle doğru edebiyatın mutluluk verdiği ve artık kitaplardan başka (arkadaşlık konusunda) kimseyi istemediğim doğrudur.Gelen beni sevene amenna ama insnalar beni yeterince yordular benden yeterince ben aldılar artık yeterdi ve öylede oldu.
   Kitabın içeriğine gelirsek genel olarak sevdim ve bir çok yazarla tanıştım . Gerçekten edebiyat kültürünüzü geliştirecek bir kitap .TAbi böyle dememdeki asıl oaly benim edebiyatımın zengin olamamasından kaynaklanabilir belkide yetersizde bulabilirsiniz belli mi olur ?
kitapta hem genç yazarlar için öneriler hem zülfü livanelinin en sevdiği kitaplardan bahsediliyor. hemingway,faulkner ve yaşar kemal okumayan biri olarak bana bir ışık gösterdi Livaneli.Bol bilgi ve altını çizdiğim birçok bölüm oldu.Seni bu kitapla sevdim Livaneli ve sevmeyede devam edeceğim sevmediğim zamanlar için özür dilerim senden . 

dediğin gibi edebiyat mutluluktur
 benim için çok büyük bir mutluluk....

1 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba ben zülfü livaneli'yi dinlemek kadar okumayı da çok seviyorum :) mutluluk kitabını okumuştum çok öncelerde. Daha sonra Leyla'nın Evi. Geçen ay Serenad ve bu ay da Kardeşimin Hikayesi'ni okudum ve beni çok etkiledi.Kitabın kurgulanmasına olayların oluş sıralanması çok iyiydi şiddetle tavsiye ederim :))